Bendera ISRAEL dalam duit syiling baru MALAYSIA????

on Sabtu, 30 Julai 2011

السلام عليكم

Tentu anda semua telah membaca post ZF yang lepas iaitu yang bertajuk Ciri-ciri Syiling Malaysia Siri ke-3. Jika dalam post yang lepas ZF telah menerangkan beberapa ciri-ciri yang terdapat didalam syiling Malaysia yang baru, tetapi pada post kali ini ZF nak dedahkan tentang salah satu corak yang terdapat pada syiling 10 sen. Berdasarkan tajuk, syiling 10 sen Malaysia yang terbaru terdapat lambang bintang enam penjuru yang menyerupai simbol bendera Israel. Cuba lihat gambar dibawah:

Mungkin ini tidak disengajakan. 
Namun pasti ramai akan cuba mempersoalkan perkara ini nanti..
Ranking: 5

Lain-lain cerita yang menarik:-



Comments
18 Comments

{ 18 orang komen ... read them below or add one }

Encik JI berkata...

ni sape yg dsign ek?

konfirm kena kaw2 nnt. hehe


30 Julai 2011 1:04 PTG
aimaniman berkata...

alamak... dah siap baru pahat berbunyi... ni kes x kaji dan x teliti btool2 pakai tangkap muat je la, yg rugi, yg dipersenda sapa? malaysia gak...


30 Julai 2011 3:08 PTG
ZF berkata...

@aimaniman: semua dah terlambat... terima jer la kan...


30 Julai 2011 4:32 PTG
saiazuan berkata...

mungkin x disengajakn.. bntuk bndra israel tu senang sgt.jd tak heran klu ter sama dengan mana2 figure.. :)


30 Julai 2011 7:19 PTG
Nia Kmj berkata...

lorh xkn la mse design xperasan langsung kut? hmm.... xstuju btl la... nt kte jgk y pkai..haih


4 Ogos 2011 7:23 PG
ZF berkata...

@Nia Kmj: betul tu....


4 Ogos 2011 4:40 PTG
lunaticg berkata...

Salam.
Betul ke tu? atau saja nak create kontroversi?


7 Ogos 2011 11:24 PG
Tanpa Nama berkata...

cuba tgk dr perspektif lain,
http://anony328am.blogspot.com/2011/08/bersama-halangi-fitnah-riba-yahudi.html


15 Ogos 2011 9:04 PG
mohamad rafi berkata...

pandangan aku berlainan tak percaya tengok ni......

http://rafi-story.blogspot.com/2011/08/pandangan-aku-tentang-duit-syilin-baru.html... lambang bintang bucu 6 ada dekat masjid al-aqsa jugak..


22 Ogos 2011 6:38 PG
Tanpa Nama berkata...

Xdenye xsgaja.. Da lama ngr kita terpengaruh dek freemason. 2 segitiga terbalik....


17 September 2011 1:02 PG
Shahrul hazeri berkata...

Biase la tu, orang2 politik ni sengaje nak bangkit2 kan isu duit ni,mcm yg sbelum ni lambang bandera sukan negara pun dia kate israel, x kan setiap bentuk yg ade kat dunia ni hak hakiki sesebuah bangsa? Bagus la tu, fitnah sane sini, kiamat pasti, fitnah dajjal dah berleluasa skarg, saje nk meruntuhkan keamanan dan perpaduan rakyat malaysia


10 Februari 2012 4:34 PTG
mr.caretaker berkata...

Mcm bentuk penyu pn ada...hahaha...think positif maka aman dunia


14 Mac 2012 4:53 PTG
Kako berkata...

:@ Tu Bunga Kebangsaan La Bodoh!


6 April 2012 8:45 PG
Mohd Nasharudeen berkata...

wehh, ko tak tau lagi ke mane asal lambang bintang 6 israel tu? tu bukan lambang israel laa bodoh!!! tu lambang arab kan'an yang tinggal di palestin dulu. israel guna lambang tu utk membuktikan yang diaorg dah duduk kat tanah palestin tu lama. org arab kan'an gunakan lambang bintak 6 ni lebih dari 1000 tahun sedangkan yahudi baru 100 tahun. kau pi mandi la, sikit2 israel, ckit2 illuminati. hang punya otak pikiak positif, jgn nak ikut sgt PKR dan PAS tu.


13 Mei 2012 8:38 PTG
kak di berkata...

yelah..anak kak masa belajar lukis bintang pun gaya bintang kat bendera israel.. Abih anak kak tu sokong israel lah? Nasib baik lah bintang kat langit tu tak dikata israel juga... Korang ni kelakarlah .. Dah jgn ada apa2 bintang lepas ni.... Ada bulan pulak...tu isu lain lak timbul. Gi bulan naik roket pun isu lain timbul..


13 Jun 2012 9:03 PTG
Haji Mat berkata...

kalau imej tu sebiji macam bintang yahudi memang tak patut la. Ini bukannya bintang. Cuba tengok betul2 sebelum menuduh dan buat andaian bukan-bukan.

Nota: Seakan-akan bukan bererti sama. 6 daun boleh dimaksudkan 6 rukun islam dan lain2. Jangan duk kalut lah. Lebih baik buat kerja elok-elok dari sibuk buat spekulasi buruk sesama muslim.

Kerja itu ibadah! Tugas itu amanah. Harap faham ya.


3 September 2012 11:33 PTG

Catat Ulasan