Sabtu, 30 Julai 2011

Bendera ISRAEL dalam duit syiling baru MALAYSIA????

السلام عليكم

Tentu anda semua telah membaca post ZF yang lepas iaitu yang bertajuk Ciri-ciri Syiling Malaysia Siri ke-3. Jika dalam post yang lepas ZF telah menerangkan beberapa ciri-ciri yang terdapat didalam syiling Malaysia yang baru, tetapi pada post kali ini ZF nak dedahkan tentang salah satu corak yang terdapat pada syiling 10 sen. Berdasarkan tajuk, syiling 10 sen Malaysia yang terbaru terdapat lambang bintang enam penjuru yang menyerupai simbol bendera Israel. Cuba lihat gambar dibawah:

Mungkin ini tidak disengajakan. 
Namun pasti ramai akan cuba mempersoalkan perkara ini nanti..
Comments
18 Comments

18 ulasan:

  1. ni sape yg dsign ek?

    konfirm kena kaw2 nnt. hehe

    BalasPadam
  2. alamak... dah siap baru pahat berbunyi... ni kes x kaji dan x teliti btool2 pakai tangkap muat je la, yg rugi, yg dipersenda sapa? malaysia gak...

    BalasPadam
  3. @aimaniman: semua dah terlambat... terima jer la kan...

    BalasPadam
  4. mungkin x disengajakn.. bntuk bndra israel tu senang sgt.jd tak heran klu ter sama dengan mana2 figure.. :)

    BalasPadam
  5. lorh xkn la mse design xperasan langsung kut? hmm.... xstuju btl la... nt kte jgk y pkai..haih

    BalasPadam
  6. Salam.
    Betul ke tu? atau saja nak create kontroversi?

    BalasPadam
  7. cuba tgk dr perspektif lain,
    http://anony328am.blogspot.com/2011/08/bersama-halangi-fitnah-riba-yahudi.html

    BalasPadam
  8. pandangan aku berlainan tak percaya tengok ni......

    http://rafi-story.blogspot.com/2011/08/pandangan-aku-tentang-duit-syilin-baru.html... lambang bintang bucu 6 ada dekat masjid al-aqsa jugak..

    BalasPadam
  9. Xdenye xsgaja.. Da lama ngr kita terpengaruh dek freemason. 2 segitiga terbalik....

    BalasPadam
  10. Biase la tu, orang2 politik ni sengaje nak bangkit2 kan isu duit ni,mcm yg sbelum ni lambang bandera sukan negara pun dia kate israel, x kan setiap bentuk yg ade kat dunia ni hak hakiki sesebuah bangsa? Bagus la tu, fitnah sane sini, kiamat pasti, fitnah dajjal dah berleluasa skarg, saje nk meruntuhkan keamanan dan perpaduan rakyat malaysia

    BalasPadam
  11. Mcm bentuk penyu pn ada...hahaha...think positif maka aman dunia

    BalasPadam
  12. :@ Tu Bunga Kebangsaan La Bodoh!

    BalasPadam
  13. wehh, ko tak tau lagi ke mane asal lambang bintang 6 israel tu? tu bukan lambang israel laa bodoh!!! tu lambang arab kan'an yang tinggal di palestin dulu. israel guna lambang tu utk membuktikan yang diaorg dah duduk kat tanah palestin tu lama. org arab kan'an gunakan lambang bintak 6 ni lebih dari 1000 tahun sedangkan yahudi baru 100 tahun. kau pi mandi la, sikit2 israel, ckit2 illuminati. hang punya otak pikiak positif, jgn nak ikut sgt PKR dan PAS tu.

    BalasPadam
  14. yelah..anak kak masa belajar lukis bintang pun gaya bintang kat bendera israel.. Abih anak kak tu sokong israel lah? Nasib baik lah bintang kat langit tu tak dikata israel juga... Korang ni kelakarlah .. Dah jgn ada apa2 bintang lepas ni.... Ada bulan pulak...tu isu lain lak timbul. Gi bulan naik roket pun isu lain timbul..

    BalasPadam
  15. kalau imej tu sebiji macam bintang yahudi memang tak patut la. Ini bukannya bintang. Cuba tengok betul2 sebelum menuduh dan buat andaian bukan-bukan.

    Nota: Seakan-akan bukan bererti sama. 6 daun boleh dimaksudkan 6 rukun islam dan lain2. Jangan duk kalut lah. Lebih baik buat kerja elok-elok dari sibuk buat spekulasi buruk sesama muslim.

    Kerja itu ibadah! Tugas itu amanah. Harap faham ya.

    BalasPadam